Het weer is er nog niet naar, maar toch is het voor veel wielrenners en mountainbikers weer tijd om je Zwift-abonnement stop te zetten. Gelukkig is het stopzetten van je abonnement erg makkelijk. Alleen als je via iTunes een abonnement hebt, gaat het net wat anders. Hoe je jouw Zwift abonnement voor de zomer opzegt, dat lees je hieronder. Alvast goed om te weten: als je je abonnement alleen stopzet en je account niet verwijdert, blijven al jouw gereden ritten en je achievements staan. Hoef je komende winter niet opnieuw te beginnen. 😉

Hoe zet ik mijn Zwift abonnement stop?

Je kunt je Zwift abonnement stopzetten door op de website van Zwift in te loggen op je profiel. Bij “membership” kun je betaling stopzetten. Klik op cancel, bevestig je keuze en klaar!

– > Klik hier om meteen naar de goede pagina te gaan.

Hoe kun je je Zwift abonnement stopzetten als je betaalt via iTunes?

Als je jouw betaling voor Zwift hebt lopen via iTunes heb je een paar mogelijkheden om je abonnement stop te zetten. Je kunt al jouw abonnementen terugvinden bij ‘instellingen / settings’ – > ‘ jouw naam’ – > ‘lidmaatschappen / subscriptions’. Zoek daar Zwift op in je rijtje met abonnementen en zet het abonnement stop.
Je kunt ook altijd via Safari inloggen op jouw Apple of iTunes account om je abonnement stop te zetten.

– > Klik hier om je Zwift-abonnement stop te zetten als je via iTunes betaalt.

Hoe kan ik mijn Zwift abonnement pauzeren?

Tot het voorjaar van 2023 was het mogelijk om je Zwift-abonnement te pauzeren. Dat is nu helaas niet meer mogelijk.

Deel dit Zwifter-blog met je vrienden!

Door olle

19 gedachten over “Zwift abonnement stopzetten voor de zomer”
  1. Geachte,
    Ik heb een probleem met cancel membership.
    Ik login – click op cancel membership – geef aan buiten te gaan rijden – click op continue cancelling en springt over naar volgende scherm om nu op cancel membership te clicken en nu komt het probleem zodra hij op dit scherm komt springt dit meteen weer weg wat je ook doet, om vervolgens na aantal seconden terug te springen op vorige scherm.
    Kan U mij helpen dit probleem op te lossen?
    Hoor graag van u.

    1. Hoi Jack,

      Voir dit probleem kun je het beste contact opnemen met Zwift. Zij kunnen je abonnement handmatig stopzetten.
      ‘Olle

  2. Het is mij gelukt al ben ik bang dat ik toch mijn profiel heb verwijdert. Hoop na de zomer verder te zwiften met mijn profiel en data. Afwachten maar…

  3. Ik heb mijn abonnement voor de zomer stopgezet via Itunes, zoals hierboven omschreven. Nu heb ik deze gisteren weer gestart en betaald via Itunes. Betaling zie ik binnen mijn daaraan gekoppelde creditcard terug. Echter in mijn Zwift account staat nog niet het abonnement vermeld. Er wordt mij alleen de free trial aangeboden.

    1. Hoi Eit,
      Als je een betaling doet via Itunes kan het soms even duren voordat het wordt verwerkt. Het werkt het makkelijkst en snelst als je via de website van Zwift zelf je abonnement aan- of uitzet. Dan wordt het meteen doorgevoerd.
      ^Olle

  4. Jammer dat het nu nog maar 2 maanden kan. Twee jaar geleden kon je pauzeren totdat je zelf weer activeerde. Vond ik toch een stuk beter want nu moet je zelf de datum in de gaten gaan houden.

  5. als ik het abonnement stop ipv pauze, ben ik dan alle data en level kwijt als ik weer aanmeld?
    8 weken pauze is wel erg kort.

    1. Hey Bart,

      Je kunt gewoon je betaling stopzetten via je profiel. Als je in het najaar weer begint zijn al je gegevens bewaard.

      ^Olle

  6. Je kan niet cancellen en amper info hierover vinden, je kan zelfs je betalingsgegevens niet wijzigen,
    niet erg netjes van Zwift,

  7. ook wij hebben een probleem met het zwift abonnement om deze stop te zetten voor de zomer maanden
    als wij bij cancel membership dan schiet deze voor dat ik iets kan aanvinken naar öeps er zit een addertje onder het gras…
    wie kan mij helpen dit probleem op te lossen.

  8. Ik wil mijn abonnement tijdelijk stopzetten. Zoals aangegeven druk ik op Cancel en kies dan voor ‘ buiten rijden’. Er vanuitgaande dat ik nog een op krijg voor een periode. Maar nu lijkt het er op dat mijn abonnement/membership is beëindigd. Dat was niet de bedoeling. Kan dit terug gedraaid worden?

  9. Hoi
    Ik heb zojuist mijn abonnement voor vier weken gepauzeerd. Dat kan dus weer gewoon. Tenzij ik iets over het hoofd heb gezien, maar dat denk ik niet.
    Met vrgr

  10. Hoi,

    Sinds 2020 heb ik een abonnement op Zwift. Eind 2022 heb ik in Itunes de betaling gewijzigd van mijn man naar mij. Sindsdien heb ik een trial-versie die inmiddels verlopen is. Daarmee ben ik ook al mijn prestaties in Zwift kwijt. Dit terwijl ik altijd gewoon betaald heb. Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

    Dank vast!
    Marjon

  11. Wil maandelijks abonnement opzeggen maar het lukt niet,zou anders Willen bellen wie heeft het telefoonnummer van Zwift lieft in het Nederlands bedankt alvast.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.